Cicle de Cinema – Revolution OS

portadarevos

El Museu d’Informàtica de la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica de la UPV (ETSINF) continua amb les projeccions del Cicle de cinema  “Un Museu de cine” que va començar al 2013, amb la emisió en pantalla del llargmetratge  “Revolution OS” el proper 12 de març, al Saló d’Actes de l’Escola d’Informàtica a les 16:30h.

Revolution OS explica la història dels informàtics que es van rebel · lar contra el model de software propietari ( Microsoft, Apple, entre d’altres) per crear GNU / Linux i el moviment Open Source. Juntament amb la resta de moviments que propugnen el software lliure , representen una de les majors amenaces de les grans corporacions que avui dia creen i monopolitzen el software.

Rodada a Silicon Valley , Revolution OS segueix la pista als pioners del desenvolupament de Linux i del codi obert , i inclou entrevistes a personatges tan influents en la Informàtica com Linus Torvalds, Richard Stallman, Bruce Perens, Eric Raymond, entre d’altres.

El Cicle de Cinema s’ha organitzat com una nova proposta per aprofundir de manera lúdica en l’evolució de la informàtica . Des del seu inici ” Un Museu de cinema” ha programat llargmetratges ambientats en la dècada dels 50, els 60, els 70 i els 80 que recullen part de la història recent de la informàtica .

L’objectiu és presentar una activitat que apropi a tot tipus de públic les diferents facetes de la Informàtica d’una forma amena, a través del llenguatge cinematogràfic .

Cada sessió consta d’una presentació de la pel · lícula i la seva relació amb la Informàtica , la projecció de la mateixa i una posada en comú , un cop finalitzada.

Aquesta pel · lícula tanca el cicle iniciat el passat 2013. Es projecta per tal d’analitzar el desenvolupament del software lliure. Ja han estat emeses  Els pirates de Silicon Valley , Telèfon Vermell i Un cervell d’un bilió de dòlars .

Si entre els teus passions sumes cinema i informàtica acudeix a aquesta singular mostra a la ETSINF. Cicle de Cinema i informàtica : Un Museu de Cine.

Posted in Notícies.