II Jornada Bits en femení

Prop d’un centenar de persones se sumaren, el divendres passat, a la II Edició de la Jornada “Bits en Femení. Dones en l’Enginyeria Informàtica“, en què participaren alumnes de l’Escola, professionals de diferents àmbits vinculades amb l’Enginyeria Informàtica, professorat i alumnes d’ESO, així com el professorat de l’ETSINF.

En la primera part de la Jornada, el director de l’ETSINF, Eduardo Vendrell, va contextualitzar el motiu i els objectius d’aquest encontre, que pretén consolidar-se a l’Escola any rere any i ser el germen d’un encontre de professionals del sector.

Després, el director del Museu d’Informàtica, Xavier Molero, acompanyat per quatre alumnes del centre, descriviren el paper de diferents dones en la història de la informàtica, concretament el paper d’Ada Byron, de les programadores de l’ENIAC, d’Anita BorgRosa Peter, Frances Allen, Carol Shaw o Felisa Verdejo, entre altres.

Aquest és el vídeo de la primera sessió:  Posteriorment, una part dels assistents va realitzar una visita guiada pel Museu, mentre un grup d’alumnes i professionals debateren sobre el present i el futur de l’activitat com a enginyeres informàtiques; les pautes per a la cerca de treball; les pràctiques en organitzacions; els perfils més demandats i les temàtiques que les dones en actiu traslladaren a les alumnes, gràcies a les seues preguntes i respostes.

Entre les assistents a l’agenda de treball van haver-hi representants de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer; la multinacional Edicom; la start-up Bitsnbrains; les Corts Valencianes i la Conselleria de Sanitat. Posteriorment, van intervenir Marta Rivas, directora de solucions i vendes d’IBM en Espanya, i Blanca Gómez, directora de Recursos humans de Microsoft Ibèrica.

Pots accedir ací a les conferències de les representants d’IBM i Microsoft:

Podràs trobar més informació sobre la Jornada als mitjans de la UPV ací: http://www.upv.es/noticias-upv/noticia-5782-bits-en-femenin-va.html

Posted in Notícies.