Exposició Informàtica i Cinema: quan els bits arriben al cel·luloide

EXPO1

EXPO2El Museu d’Informàtica de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica de la UPV (ETSINF) ha organitzat conjuntament amb els professors María José Castro i Juan Ángel Sáiz l’exposició “Informàtica i Cinema”, que romandrà en l’Escola durant tot el mes de maig. Aquesta exposició posa en primer plànol l’íntima i fructífera relació que, al llarg dels anys, han establert el cinema i la informàtica.

Un recorregut per espai.inf, l’àrea d’exposicions situada en el hall de l’edifici 1E de l’ETSINF, repassa els llargmetratges més populars que van posar en valor algun aspecte essencial de la ciència informàtica, i mostra a l’espectador diversos ordinadors i videojocs que han intervingut en pel·lícules. L’exposició ha habilitat també un espai interactiu on el públic assistent pot jugar amb alguns dels videojocs més populars dels anys 80 del segle passat. A més a més s’ha programat un cicle de cinema vinculat amb l’exposició.

El disseny de l’exposició compta amb pòsters, fitxes divulgatives i materials que formen part dels fons museogràfics del Museu d’Informàtica. Segons paraules del seu director, Xavier Molero, a partir dels llargmetratges  “és possible plantejar i analitzar de manera molt amena temes transversals a diferents disciplines com ara la intel·ligència artificial, la realitat virtual, l’obsolescència programada o la brossa electrònica”. L’exposició ha comptat amb la col·laboració en l’organització de Carlos Settier  i Diego Álvarez.

Si entre les teues passions sumes cinema, informàtica o videojocs, no t’ho penses i acudeix a aquesta singular mostra en l’ETSINF.

Exposició: Cinema i informàtica
Lloc: espai.inf, hall de l’edifici 1I, ETSINF