Obsequium: un relat cultural, tecnològic i cultural de “La Abadía del Crimen”

Títol: Obsequium: un relat cultural, tecnològic i cultural de “La Abadía del Crimen”
Autor: Jaume Esteve Gutiérrez
Editorial: OCHO QUILATES
ISBN: 9788461695355
Ressenya: No hi ha joc espanyol de l’Edat d’Or del nostre programari que provoque més debat que La Abadía del Crimen, i Obsequium neix amb la sana intenció d’aportar als seus defensors -i també als seus detractors, per què negar-ho-, els elements suficients per a poder estudiar el joc des de diferents prismes.
Amb què context es va trobar el joc en la seua sortida al mercat? Va ser una bona adaptació de El nom de la Rosa? Per què es va obstinar Joan Delcán a utilitzar aquest controvertit sistema de càmeres? Era tan genial el codi programat per Paco Menéndez o un sense sentit en codi binari? Quina va ser l’acollida del títol a la premsa de l’època? I entre els jugadors? Ha resistit l’envit del temps des d’un punt de vista de jugabilitat implacable? Fins on ha arribat el seu llegat, tant en el terreny del videojoc, com en el social?
Aquestes i altres preguntes són les que es responen a aquest llibre coordinat per Jaume Esteve i en què han participat José Manuel Braña Álvarez, Enrique Colinet, José Manuel Fernández, Antonio Giner, José Antonio Morales, Juan Manuel Moreno, Manuel Pazos i José Luis SanZ.

Posted in Llibres.